Meitä on jo yli 500

31.10.2022

Ylläksen Ystävien jäsenmäärä on kasvanut mukavasti viime aikoina. Syksyllä ylitimme 500 jäsenen rajan, ja sitä juhlistaaksemme kilautimme 500:nnelle jäsenellemme. Puhelimeen vastasi Äkäslompolon Kaulavaaraan juuri mökin rakentanut Salla Myllys.

Viimeksi Salla nautiskeli Ylläksen maisemista syyslomalla lokakuussa. Ennen terassia-vaille-valmista omaa mökkiä Sallan perhe vieraili Ylläksellä pari-kolme kertaa vuodessa lomaosakkeessaan. Kun lapset olivat pieniä, koko perhe vietti aikaa rinteessä.

”Nyt Ylläksellä tulee käytyä useammin ja suosikkilajiksi on vaihtunut murtomaahiihto”, Salla kertoo. Tunnelmalliset latukahvilat kruunaavat kokemuksen, suosikkina Velhon kota. Etelän ruuhkaiset ladut eivät Sallaa houkuttele, siellä lajiksi vaihtuu tennis ja Tuusulanjärven ympäripyöräily.

Kesällä ja syyslomalla Ylläksellä tuli kokeiltua sähköavusteista läskipyörää, joka olikin hauska kokemus. Samoin Ylläs kesällä.

”Kesäisen luonnon kauneus yllätti, eikä ainakaan elokuussa ollut edes hyttysiä”, Salla iloitsee.

Klassisen musiikin ystävänä hän on käynyt kuuntelemassa myös Jazzia Kolarissa ja odottaa jo innolla tammikuun Ylläs Jazz Blues -tapahtumaa.

Tuusulassa asuva Salla työskentelee johtotehtävissä terveysalalla, ja viime talvena hän teki Ylläkseltä kolmisen viikkoa myös töitä. Yyry saikin tuoreelta jäseneeltään mainion ehdotuksen etätyöläisten yhteisestä viikkolounaasta Äkäslompolossa! Tätähän lähdemmekin kohta puuhaamaan. Ylläksen Ystävät löytyi Ylläs-aiheisia sivustoja Facebookista selatessa.

Yhteistyökumppanimme Kuukkeli lahjoitti onnekkaalle jäsenellemme Kuukkeli-lehden vuosikerran kotiosoitteeseen. Lämmin kiitos palkinnosta päätoimittaja Satu Renkolle!