Koronainfo Ylläkselle saapuville

19.12.2020

Koronatietoa Ylläkselle saapuville

Joulu lähestyy ja moni Ylläksen Ystävä suuntaa matkansa Ylläkselle. Täällä pääsemme nauttimaan joulusta valkoisessa satumaassa.
Elämme koronan takia kuitenkin vaikeita aikoja. Nyt on tärkeätä, että huolehdimme siitä, että emme itse saa tartuntaa ja että korona ei meidän takia pääse leviämään matkailukeskuksessa.

Kevättalvella Ylläksen hiihtokeskukset suljettiin koronan takia. Nyt meidät toivotetaan sydämellisesti tervetulleiksi Ylläkselle. Erona kevättalveen on, että paikalliset yrittäjät uskovat, että tiukat koronaohjeet toimivat. Yrittäjät ovat itse tehneet paljon asian hyväksi, nyt on tärkeätä, että myös matkailijat noudattavat ohjeita.

Ylläksen sivuilla on hyödyllistä tietoa koronaan liittyen. Toivomme, että luet tarkkaan tämän infon https://www.yllas.fi/ajankohtaista/korona-info

Lue erityisesti Ylläs Ski Resort Äkäslompolon seikkaperäiset ohjeet https://www.laplandhotels.com/FI/rinteet/rinteet/hiihtokeskus-yllas.html#koronaohjeet . Näitä voit noudattaa myös käydessäsi esimerkiksi latukahviloissa. Käytä maskia aina kun se on mahdollista. Ota siis maski mukaan lenkille.

Kolarissa noudatamme luonnollisesti myös Kolarin kunnan antamia yleisiä ohjeita: https://www.kolari.fi/media/2020-kuntatiedotteet-ja-muut-korona-ajan-tarkeat/koronatiedote-10.12.2020.pdf

Mikäli tunnet oireita, jotka voisivat viitata koronaan, hakeudu heti testiin. Ylläksellä koronatestejä tekevät MediYlläs ja Kolarin terveyskeskus.

Hyvää ja leppoisaa Joulun aikaa!